بزن بریم
دسته بندی محصولات

خرید یراق آلات

همه چیز درباره انواع یراق آلات کابینت و خرید آنها

به طور یقین، مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش هر آشپزخانه، کابینت بوده؛ به طوری که زیبایی هر آشپزخانه در گروی عملکرد و زیبایی شناسی کابینت هاست. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در کیفیت و زیبایی کابینت ها یراق آلات آنها بوده که علاوه بر عملکرد آنها در زیبایی بصری آشپزخانه نیز موثر هستند. اگر قصد خرید یراق آلات را دارید کافیست تا آخر مقاله ما را همراهی کنید تا با انواع یراق آلات کابینت مانند یراق استیل و … آشنا شوید.

از آنجایی که جنس اغلب کابینت های آشپزخانه از چوب یا MDF است؛ به همین دلیل انواع یراق آلات کابینت مانند دستگیره، لولا، ریل، کشو، جا کابلی، قرنیز کابینت، پولکی کابینت، جک کابینت، پایه کابینت هم مخصوص این مدل کابینت ها تولید و به بازار عرضه شده است. قبل از خرید یراق آلات بهتر است آشنایی کافی نسبت به آنها پیدا کنید.

یراق آلات کابینت، آشپزخانه شما را برجسته می کند

یراق آلات کابینت برای عملکرد کابینت‌ ها و کشوها ضروری است و می ‌تواند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواه آشپزخانه‌تان نیز کمک کند. با جست و جو بر اساس ویژگی ‌های مختلف مانند جنس، سبک، پرداخت و شکل می توانید طیف وسیعی از یراق آلات را کاوش کنید.

یراق آلات کابینت بر اساس سبک

یراق آلات کابینت باید به نوعی باشد که استفاده از کابینت را برای شما آسان کرده و با سبک آشپزخانه شما نیز هماهنگ باشد. کابینت ها به دو صورت دستگیره ای و بدون دستگیره طراحی می شوند؛ اما به طور معمول از دستگیره ها هم برای عملکرد بهتر در باز و یسته کردن و هم برای زیبایی بیشتر استفاده می شود.

دستگیره ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. در هنگام خرید یراق آلات مانند دستگیره ها اطمینان حاصل کنید که مناسب سبک دکوراسیون آشپزخانه شماست. از آنجایی که دستگیره های کابینت جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه هستند، طوری طراحی شده اند که با بسیاری از سبک های محبوب مطابقت داشته باشند. به طور مثال می توانید یراق استیل و یا برنجی کلاسیک را برای ظاهری بی انتها پیدا کنید.

یراق آلات کابینت شیک و کاربردی

یراق آلات کابینت می ‌تواند شیک و کاربردی باشد. اگر یک دستگیره سنتی برای شما جذاب نیست، یک شکل جالب مانند یک کره، قارچ یا شکل هندسی را در نظر بگیرید. همه دستگیره ها یک میله مستقیم نیستند.  در هنگام خرید یراق آلات، گزینه های دیگری نیز مانند حلقه ای یا روستیک می توانند انتخاب شما باشند.  

انتخاب لولا

همچنین برای اتصال درب به کابینت به لولاهایی نیاز خواهید داشت. ممکن است بخواهید لولاها را به مدل بسته شدن نرم ارتقا دهید تا درها همیشه به آرامی و بی صدا بسته شوند. اگر لولاهای بسته نرم در بودجه شما نیستند، ضربه گیرهای کابینت گزینه ارزان تری هستند که از کابینت شما در برابر خط و خش محافظت می کنند و باعث کاهش نویز می شوند. معمولاً از جنس لاستیک، پلاستیک یا نمد بوده و خود چسب هستند. بنابراین نصب آنها آسان است.

اگر خودتان کابینت‌ های جدیدتان را نصب می ‌کنید، الگوی نصب را انتخاب نمایید که به شما کمک می‌ کند تا هنگام نصب، تمام یراق آلات کابینت خود را کاملاً تراز کنید. این الگو به شما در ایجاد فاصله کمک کرده و اطمینان حاصل می نمایید که تمام یراق آلات را در یک موقعیت قرار می دهید.

زیبایی شناسی یراق آلات کابینت

کابینت های آشپزخانه فقط فضاهای ذخیره سازی کاربردی نیستند. آنها عناصر اصلی هستند که زیبایی شناسی آشپزخانه را به رخ می کشند. از سبک کابینت گرفته تا انواع دستگیره ها و یراق آلات کابینت، مهم هستند. ترندهای کابینت آشپزخانه دارای انفجار رنگ است. رنگ ‌های زرد روشن، رنگ‌ های پاستلی زیبا، آبی یا سبز کلاسیک و غیره مورد استفاده مدل های امروزی آشپزخانه ها قرار می گیرند. با این حال، در هنگام خرید یراق آلات، محصولات مناسب سبک منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید.

کابینت هایی با پانل های تخت که اغلب به عنوان درهای اسلب شناخته می شوند، بیشتر در آشپزخانه های مدرن یا امروزی یافت می شوند. تزیینات حداقلی و به رخ کشیدن مواد طبیعی اغلب در قلب این طراحی قرار دارد. از طرفی دیگر، دستگیره ها اجزای ضروری آشپزخانه رویایی شما هستند! دستگیره‌ های درب کابینت آشپزخانه دارای طرح ‌ها، شکل ‌ها و پرداخت ‌های مختلفی هستند و شما باید در هنگام خرید یراق آلات، بهترین دستگیره ها را برای درب کابینت های آشپزخانه انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد.

نصب یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت مانند لولاها و دستگیره های کابینت به صورت جداگانه فروخته شده و با پیچ و مهره محکم می شوند. هنگامی که دستگیره کابینت نصب شود، پیچ قابل مشاهده نخواهد بود. در طیف وسیعی از دستگیره های کابینت، برخی از طرح‌ ها دارای صفحه پشتی هستند و بعضی نه.

به طور کلی، استفاده از دستگیره ‌ها را برای کمد و کشوهای آشپزخانه توصیه می‌ کنیم؛ زیرا استفاده از آنها راحت ‌تر از مدل های بدون دستگیره است. دستگیره های میله ای که به صورت عمودی استفاده می شوند نیز گزینه ای دوست داشتنی برای کابینت آشپزخانه هستند.

اندازه یراق آلات کابینت

وقتی صحبت از اندازه یراق آلات کابینت آشپزخانه شما می شود، عملکرد و زیبایی را نیز در نظر بگیرید. ممکن است به دنبال یراق آلات مجزا باشید که به کابینت شما اجازه درخشش بدرخشد یا شاید دوست داشته باشید که دستگیره های شما جلوه کتری نسبت به کابینت ها داشته باشد. بنابراین بسته به اولویت، اندازه یراق آلات را کم یا زیاد کنید. بنابراین در هنگام خرید یراق آلات، به اندازه مناسب آنها دقت کنید.

نکته – برش دادن قالب های کاغذی و چسباندن آنها به کابینت به شما کمک می کند تا ایده ای از اتصالات با اندازه های مختلف متناسب با درها و کشوهای خود داشته باشید.

به طور کلی، ما اندازه های زیر را توصیه می کنیم؛

کشوهای کوچک – بین 80 تا 100 میلی متر طول با دستگیره کابینت بین 20 تا 30 میلی متر

کشوهای متوسط – بین 120 تا 200 میلی متر طول با دستگیره کابینت بین 30 تا 40 میلی متر

کشوهای بزرگ – بین 120 تا 200 میلی متر طول با دستگیره کابینت بین 30-40 میلی متر

برای کشوهای پهن تر، استفاده از دو دستگیره کابینت یا دو کشش کوچک گزینه بسیار خوبی است. برآمدگی دستگیره ‌ها و کشش ‌های کابینت بسته به طراحی متفاوت است، بنابراین حتماً این بعد را بررسی کنید (مخصوصاً اگر آشپزخانه‌ای باریک دارید).

انواع یراق آلات کابینت

خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام از این یراق ها کاربرد خاصی را دارند. رایج ترین یراق کابینت شامل موارد زیر می شود؛

دستگیره

ریل کشو

قرنیز کابینت

پولکی کابینت

جا کابلی

لولا کابینت

جک کابینت

پاخور کابینت

ابزار نصب

مگنت کابینت

بغل صفحه کابینت

ضرب گیر کابینت

سپری کابینت

پایه کابینت

کلیپس پاخور کابینت

به دلیل گستردگی انواع یراق آلات کابینت آشپزخانه در ادامه تنها به معرفی انواع دستگیره های کابینت آشپزخانه می پردازیم.

انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

وقتی صحبت از یراق آلات کابینت آشپزخانه می شود، گزینه های بی شماری از محصولات مختلف در دسترس است. در ادامه با دستگیره های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا می شوید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا کشوها و درهای کابینت را باز کنید یا در دست بگیرید.

دستگیره آلومینیومی

خرید یراق آلات کابینت آلومینیومی بادوام، نرم و سبک وزن است. این یک فلز چکش خوار است که در طول فرآیند تکمیل پوشش داده می شود. دستگیره های آلومینیومی به سرعت به یک گزینه مناسب در خانه های مدرن تبدیل شدند. این جنس دستگیره به خانه شما ظاهری صنعتی می بخشد. علاوه بر این، عمر آن نسبت به بسیاری از انواع دیگر بیشتر خواهد بود.

دستگیره آنتیک

خرید یراق آلات کابینت آنتیک به آشپزخانه شما ظاهری قدیمی می بخشد. این روکش می‌تواند کابینت‌ های شما را طوری جلوه دهد که گویی برای مدت طولانی آنجا بوده‌ اند. ظاهر آنتیک می تواند در عین حال خشن و جذاب باشد.

دستگیره میله ای

این یراق آلات کابینت آشپزخانه ساده و کاربردی هستند. شبیه یک میله مستطیلی بلند بوده که کشیدن و گرفتن آنها را آسان می کند. این دستگیره برای سبک های آشپزخانه سنتی و مدرن ایده آل است. مدل میله ای یک سبک کلاسیک به آشپزخانه شما می بخشد.

دستگیره گنبدی شکل

این یراق آلات کابینت آشپزخانه گنبدی شکل هستند. این ویژگی باعث می شود که به راحتی آنها را از پایین بگیرید. به آنها مدل فنجانی نیز گفته می شود و در سه طرف از چهار طرف محصور شده اند. این دستگیره یک طرح کلاهدار است که معمولاً به عنوان دکوراسیون کابینت آشپزخانه استفاده می شود. آنها می توانند مستطیل، گرد، مربع یا بیضی شکل باشند. این دستگیره ها برای نصب به دو یا چند پیچ نیاز دارند.

دستگیره مدل کمان

دستگیره کمانی نیز جزو دسته های کششی محسوب می شوند. قسمتی که کشیده می ‌شود، که گریپ نامیده می ‌شود، ممکن است طرح‌ های متنوعی داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است شبیه یک موج یا طرح دیگری به نظر برسند. این دستگیره ها در بافت ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند. دسته های کمانی طراحی معقول و کاربردی دارند. این دسته ها به دلیل خمیده بودن لبه های تیز ندارند و طراحی کمانی به کابینت می دهند.

دستگیره برنجی

خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه از جنس برنج آلیاژی است که از مس و روی ساخته می شود. به طور معمول، یراق برنجی باید به طور منظم جلا داده شود تا همچنان خوب به نظر برسد. با این حال، امروزه می‌ توانید انواعی از آن را تهیه کنید که بتواند درخشندگی خود را حفظ کند؛ زیرا با یک پوشش شفاف لاکی شده است.

دستگیره برنز

خرید یراق آلات کابینت برنز نیز آلیاژی است که عمدتاً از مس ساخته شده و دارای 12 درصد قلع است. این یراق آلات همچنین حاوی فلزات دیگری مانند نیکل، منگنز، آلومینیوم و روی است. افزودن این فلزات دیگر به استحکام محصول کمک می کند.

دستگیره سرامیک

خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه از جنس سرامیک این امکان را می دهد که محصولاتی در رنگ ها و طرح های مختلف داشته باشید. علاوه بر این، این مدل ها می توانند دارای لعاب یا بدون لعاب باشند.

دستگیره کروم

خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه کروم یک روکش تزئینی است که از پایه زیرین محافظت می کند. معمولاً پایه فلزی مانند روی یا برنج است. یراق آلات کروم به دلیل جلاپذیری بالایی که دارد از درخشندگی بالایی برخوردار است. دستگیره کروم دارای یک سطح بازتابنده و براق است که در آشپزخانه های معمولی یا کلاسیک عالی به نظر می رسد. با این حال، دستگیره های کرومی نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. آنها احتمالاً اثر انگشت و خراش را نشان می دهند و نیاز به تمیز کردن مداوم دارند.

دستگیره مسی

خرید یراق آلات کابینت مسی ظاهری منحصر به فرد به آشپزخانه شما می دهد. وقتی لاکی نباشد با تشکیل لایه ای که به رنگ قهوه ای سیاه در می آید پتینه می شود. این تغییر رنگ به این دلیل اتفاق می افتد که به اکسیژن و روغن های استفاده شده واکنش نشان می دهد. اگر لاکی باشد، رنگ مسی را در تمام طول عمر خود حفظ می کند. مس شیک و جاودانه است. اگرچه برای هر آشپزخانه ای بهترین نیست؛ اما ظاهری صنعتی به آشپزخانه شما می بخشد.

دستگیره کریستال

خرید یراق آلات کابینت کریستال به آشپزخانه شما ظاهری با کلاس می بخشد. این گزینه یک شیشه شفاف است که انکسار بالایی دارد. علاوه بر این، دستگیره کریستال به روشی خاص برش داده می شود تا دارای وجوه روی آن باشد. این وجوه امکان نمایش نور در آشپزخانه را فراهم می کند که ظاهری جذاب و مجلل را ارائه می دهد.

دستگیره پروفیل

خرید یراق آلات کابینت آشپزخانه پروفیل می تواند ظاهری براق و شیک به آشپزخانه شما ببخشد. این نوع دستگیره شبیه یک نوار مجرای توخالی بوده که روی لبه کشو ثابت شده است.

دستگیره های لبه ای

اگر می‌خواهید آشپزخانه شما ظاهری بی ‌نقص و ساده داشته باشد، دستگیره ‌های لبه‌ای انتخابی ایده‌آل هستند. دستگیره های پروفیل لبه میله هایی با کانال توخالی هستند که به لبه کشو متصل می شوند که با قرار دادن نوک انگشتان خود در شکاف توخالی از آنها استفاده می کنید. به نظر می رسد بدون دستگیره هستند؛ زیرا کمی بیرون زده اند و زیبایی که به آنها می دهد برای آشپزخانه های مدرن امروزی مناسب است.

از انواع دیگر یراق آلات کابینت می توان به یراق استیل اشاره کرد که سالهاست محبوبیت خود را حفظ کرده است.